nedelja, 11. september 2016

Spletna analitika, ugotavljanje uspešnosti


Spletna analitikaje proces, ki ima namen ugotoviti uspešnost izbrane spletne strani. Vsaka dobra spletna analitika se začne z točno določenim namenom oziroma ciljem. Postaviti cilje pomeni zavedati se zakaj obstaja spletna stran ter kakšen namen. Cilje moramo v naslednjem koraku prepoznati, v praksi so ni poseben problem najti enake ali podobne za spletne strani z istega ali sorodnega področja. Z njihovim prepoznavanjem dobimo boljšo sliko dogajanja na spletni strani. Dobra spletna analitika lahko temelji predvsem na pridobljenih informacijah. Danes je možno priti do številnih informacij, težje je pridi do pravih in koristnih informacij. Vsaka spletna analitika poleg tega želi priti do čim bolj specifičnih informacij, predvsem pa so velikokrat v tančico skrivnosti zaviti procesi obdelave pridobljenih podatkov . S tem lahko pridobi pomembno prednost, ki pomeni razliko med večjo ali povprečno uspešnostjo. Obdelava pridobljenih podatkov ima namen ugotoviti značilnosti delovanja in načine delovanja. Vsaka spletna analitika mora poleg tega paziti na posebnosti. Nekatere informacije so direktno koristne in predstavljajo dejstva, na osnovi katerih je moč graditi nadaljnje aktivnosti. Na drugi strani pa imamo v najboljšem primeru posredno koristne informacije. Skupaj pripomorejo k izboljšavam, saj nam direktno koristne informacije praktično narekujejo spremembe, pri posredno koristnih pa lahko prepoznamo tudi nekatere druge vidike. Izboljšave mora spletna analitika uresničiti. To pomeni, da se spremembe uvedejo, pred tem pa še preizkusijo. V fazi preizkušanja je pomembno pridobiti tako nedvoumne informacije o koristnosti sprememb, koristi pa tudi občutek, ki ga ocenimo na podlagi predhodnih izkušenj. Vsi procesi so konstanta, saj uvedene spremembe prinašajo rezultate določen čas, postopoma pa se učinki zmanjšujejo. S tem pa se pojavi potreba po sprožitvi novega ciklusa. Vse kar smo v prvem ali predhodnem ciklusu spoznali kot koristno in pametno velja izkoristi in ponoviti. Izogibati pa se velja vsega, kar je spletna analitika v preteklosti prepoznala kot nesmiselno ali celo škodljivo uspehu.

Več

Ni komentarjev:

Objavite komentar